Σελίδες

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Να πληρώνουμε, αλλά χωρίς δούλεμα

Στο προχθεσινό σημείωμά μου ξεκαθάρισα ότι είμαι κατά των ακραίων μορφών που έχει πάρει αυτό το «κίνημα» των "τζαμπατζήδων". Άλλωστε σε τελευταία ανάλυση τις ζημιές από τις διαφυγούσες εισπράξεις δεν πρόκειται να τις καλύψει κανένας άλλος παρά όλοι οι άλλοι φορολογούμενοι πολίτες. Που προφανώς κάποιοι «έξυπνοι» μας θεωρούν κορόιδα. Κορόιδα που πληρώνουμε εισιτήριο στα αστικά μέσα μεταφοράς. Κορόιδα που πληρώνουμε και διόδια.
Αλλά οι «τζαμπατζήδες» δεν είναι οι μόνοι «έξυπνοι» της υπόθεσης. Τις δικές τους «εξυπνάδες» προκάλεσε η καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος που δόθηκε στις κοινοπραξίες εργολάβων να καθορίζουν τα διόδια «όπως τους καπνίσει». Για το «δικαίωμα» αυτό επικαλούνται το ότι τάχατες τα έργα εκτελούνται με αυτοχρηματοδότηση. Ότι δηλαδή τα πληρώνουν εκείνοι και όχι το κράτος ή η κοινωνία.
Είναι, όμως, ειλικρινής αυτός ο ισχυρισμός; Ας δούμε τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών στη συνέντευξη που παραχώρησαν. Ας πάρουμε δυο συγκεκριμένα έργα. Την Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο ως τον κόμβο της Εγνατίας Οδού έξω από τα Ιωάννινα και το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης από τη Μεταμόρφωση ως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.
Τα δυο αυτά έργα έχει αναλάβει η ίδια κοινοπραξία ελληνικών και ιταλικών εταιρειών, υπό την επωνυμία «Νέα Οδός». Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που έδωσε ο εκπρόσωπος της, για την ολοκλήρωση του έργου οι μέτοχοι βάζουν από τα ταμεία τους 190 εκατομμύρια. Το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι πολίτες, είτε κάνουν χρήση αυτού του έργου είτε όχι, βάζουν άλλα 168,7 εκατομμύρια. Και άλλα 168,7 παίρνουν από τα κοινοτικά ταμεία. Δηλαδή, πάλι από τους πολίτες και της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης που την επισκέπτονται ως τουρίστες.
Αλλά το μεγαλύτερο κονδύλι, 739,8 εκατομμύρια το παίρνουν και πάλι από την τσέπη των πολιτών με τη μέθοδο των διοδίων. Συν 118,8 εκατομμύρια που παίρνουν με τη μορφή επιστροφής ΦΠΑ. Δηλαδή, εμείς βάζουμε ένα δισεκατομμύριο διακόσια εκατομμύρια, εκείνοι 190 εκατομμύρια, και αυτό το λένε «αυτοχρηματοδότηση» του έργου.
Να πληρώνουμε κύριοι, αλλά να μη μας δουλεύετε από πάνω. Διό και προ πάσης άλλης συζητήσεως, πρέπει αμέσως να μειώστε τις τιμές των διοδίων.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ  
giorgis@massavetas.gr
 

http://enomenoiblogers.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: