Aπό Στοχασμός Πολιτική
Π. ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΚΑΝΔΑΛΟ 8,5 ΕΚΑΤ. € ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
Site που ο σχεδιασμός και η κατασκευή του θα κοστίσουν 1,3 εκατ. ευρώ (!!!) και η φιλοξενία του...μόλις 77 χιλ. ευρώ, δημιουργία σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, twitter κλπ) με κόστος μισό εκατ. ευρώ (!!!), δημιουργία logo τουριστικής προβολής μόνο 170 χιλ. ευρώ (!!!),* αλλά και επικαιροποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου στην τιμή... προσφοράς των 426 χιλ. ευρώ (!!!): Αυτά και άλλα πολλά περιλαμβάνει σε εννέα, παραχωμένες κάπου στη μέση, από τις πάνω από 800 σελίδες του το Master Plan της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής που θα κοστίσει συνολικά πάνω από 8,5 εκατ. ευρώ (8.538.843 ευρώ)!!!
Η συγκεκριμένη σκανδαλώδης σύμβαση για το έργο «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής» που... έχει υπογράψει από την 1/2/2012 ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός με την εταιρεία «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ» (Α.Π. 14287/1/2/2012) για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής και έρχεται προς έγκριση στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου (ξεκινά στις 3 το μεσημέρι) ξεπερνά κάθε φαντασία ακόμη και για παλαιότερες περιόδους παχεών αγελάδων. Πόσο μάλλον σήμερα που ένα μεγάλο τμήμα των πολιτών και της Αττικής ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας και αναζητά ένα πιάτο φαγητό στα συσσίτια.
Τα πέντε θανάσιμα αμαρτήματα:
Η συγκεκριμένη σκανδαλώδης σύμβαση για το έργο «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής» που... έχει υπογράψει από την 1/2/2012 ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός με την εταιρεία «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ» (Α.Π. 14287/1/2/2012) για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής και έρχεται προς έγκριση στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου (ξεκινά στις 3 το μεσημέρι) ξεπερνά κάθε φαντασία ακόμη και για παλαιότερες περιόδους παχεών αγελάδων. Πόσο μάλλον σήμερα που ένα μεγάλο τμήμα των πολιτών και της Αττικής ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας και αναζητά ένα πιάτο φαγητό στα συσσίτια.
Τα πέντε θανάσιμα αμαρτήματα:
-Τα 663.090 ευρώ (815.110 ευρώ με ΦΠΑ) που θα «σκάσει» ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός για να σχεδιάσει διαδικτυακή πύλη για την τουριστική της προβολή και τα άλλα 390.500 (480.315 με ΦΠΑ) -(ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΦΠΑ: 1.295.425!!!!) για να την κατασκευάσει την ώρα που θα μπορούσε να το κάνει με μηδέν κόστος, χρησιμοποιώντας τους τεχνικούς και webdesigners της Περιφέρειας, και όταν στην ελεύθερη αγορά μια τέτοια δράση κοστίζει το πολύ 10-15.000 ευρώ.
-Λίγο... λιγότερο θα κοστίσουν, εξάλλου, στην Περιφέρεια Αττικής και τους πολίτες της οι... δωρεάν υπηρεσίες που παρέχονται μέσω Ίντερνετ, όπως το Facebook, το YouTube, το Flickr, και γενικότερα η παρουσία της περιφέρειας για την τουριστική της προβολή στα «social media»: 463.500 ευρώ (570.105 ευρώ με ΦΠΑ).
-Επιπλέον; Τα 138.842,98 (170.776 με ΦΠΑ), που θα δώσει η Περιφέρεια Αττικής για τη δημιουργία τουριστικού logo (!!!!),
-Αλλά και τα 77.000 ευρώ (94.710 ευρώ με ΦΠΑ) που θα πληρώσει για τη φιλοξενία της διαδικτυακής πύλης σε... πραγματικούς σέρβερ (!!!), την ώρα που η ακριβότερη «φιλοξενία» μπορεί να στοιχίσει το πολύ 1000 με 2000 ευρώ το χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό πως στην ελεύθερη αγορά, και για παράδειγμα, στο μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό φορέα της χώρας μας, τον ΟΤΕ, η... φιλοξενία της ιστοσελίδας με συνδρομή ISDN 128 K κοστίζει το μήνα... 70,28 ευρώ (χωρίς τις συμπληρωματικές υπηρεσίες). Με λίγα λόγια, αν πολλαπλασιάσουμε τους μήνες (περίπου 30) μέχρι την ολοκλήρωση του ΟΠΕΕΣ (τέλος 2015), θα δούμε ότι θα κοστίσει στην Περιφέρεια Αττικής... 2.108,4 ευρώ και όχι... 77.000 ευρώ!!!
Το... 77.000 ευρώ δε «βγαίνει» ακόμα και αν αγοράσει κάποιος τις πρόσθετες υπηρεσίες που ανέρχονται συνολικά στα 197,27 ευρώ (Χ30 μήνες = 5.198,1 ευρώ).
-Μάλιστα, το Ολοκληρωμένο Περιφερειακό Επιχειρησιακό και Επικοινωνιακό Σχέδιο (ΟΠΕΕΣ - Master Plan) είναι τόσο...Ολοκληρωμένο που για την επικαιροποίησή του προβλέπονται 347.107,44 ευρω (426.942,15 με ΦΠΑ)!!!!
-Μάλιστα, το Ολοκληρωμένο Περιφερειακό Επιχειρησιακό και Επικοινωνιακό Σχέδιο (ΟΠΕΕΣ - Master Plan) είναι τόσο...Ολοκληρωμένο που για την επικαιροποίησή του προβλέπονται 347.107,44 ευρω (426.942,15 με ΦΠΑ)!!!!
Εκτός προθεσμίας, και όμως... σφυρίζει αδιάφορα
Πέραν των ουσιαστικών λόγων που η συγκεκριμένη σύμβαση δεν μπορεί να προχωρήσει υπάρχουν και τυπικοί: Συγκεκριμένα, παρά το ότι η Διακήρυξη και η σύμβαση προβλέπουν πως η ανάδοχος εταιρεία θα πρέπει να έχει υποβάλει μέσα σε δύο μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας (1/2/12) ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα (marketing plan, ανάλυση εσωτερικού & εξωτερικού περιβάλλοντος, μείγμα προωθητικών μέσων κ.λπ.) για το ΟΠΕΕΣ, η εταιρεία έδωσε την όλη τεχνική μελέτη στην Περιφέρεια Αττικής με καθυστέρηση πέντε μηνών. Ο, δε, περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός φαίνεται πως δεν ενοχλείται από το γεγονός, δεν ακυρώνει τη σύμβαση, και μάλιστα -προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα- θα την «περάσει», όπως προαναφέρθηκε, στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής.
Πρώτα η υπογραφή της σύμβασης με ιδιώτη,μετά η έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο
Και ο λόγος; Για να... μπει το νερό στο αυλάκι, και να αρχίσει να «κυλά» το ΟΠΕΕΣ και η σύμβαση με την «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ», ο Γ. Σγουρός είναι υποχρεωμένος να το «περάσει» από το περιφερειακό συμβούλιο**, προκειμένου να πει το «ναι» το υπουργείο Τουρισμό και να αρχίσει η υλοποίησή του.
Τι προβλέπει το ΟΠΠΕΣ
Οι προωθητικές και επικοινωνιακές ενέργειες του έργου (η δράση «αναπτύσσεται» και στα ελληνικά και στα αγγλικά), όπως αναφέρονταν στη Διακήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση αναδόχου και αναλύονται στον ΟΠΕΕΣ, είναι οι παρακάτω και κοστίζουν (οι τιμές είναι χωρίς ΦΠΑ) στην περιφέρεια και κατ' επέκταση στον έλληνα φορολογούμενο:
Πέραν των ουσιαστικών λόγων που η συγκεκριμένη σύμβαση δεν μπορεί να προχωρήσει υπάρχουν και τυπικοί: Συγκεκριμένα, παρά το ότι η Διακήρυξη και η σύμβαση προβλέπουν πως η ανάδοχος εταιρεία θα πρέπει να έχει υποβάλει μέσα σε δύο μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας (1/2/12) ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα (marketing plan, ανάλυση εσωτερικού & εξωτερικού περιβάλλοντος, μείγμα προωθητικών μέσων κ.λπ.) για το ΟΠΕΕΣ, η εταιρεία έδωσε την όλη τεχνική μελέτη στην Περιφέρεια Αττικής με καθυστέρηση πέντε μηνών. Ο, δε, περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός φαίνεται πως δεν ενοχλείται από το γεγονός, δεν ακυρώνει τη σύμβαση, και μάλιστα -προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα- θα την «περάσει», όπως προαναφέρθηκε, στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής.
Πρώτα η υπογραφή της σύμβασης με ιδιώτη,μετά η έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο
Και ο λόγος; Για να... μπει το νερό στο αυλάκι, και να αρχίσει να «κυλά» το ΟΠΕΕΣ και η σύμβαση με την «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ», ο Γ. Σγουρός είναι υποχρεωμένος να το «περάσει» από το περιφερειακό συμβούλιο**, προκειμένου να πει το «ναι» το υπουργείο Τουρισμό και να αρχίσει η υλοποίησή του.
Τι προβλέπει το ΟΠΠΕΣ
Οι προωθητικές και επικοινωνιακές ενέργειες του έργου (η δράση «αναπτύσσεται» και στα ελληνικά και στα αγγλικά), όπως αναφέρονταν στη Διακήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση αναδόχου και αναλύονται στον ΟΠΕΕΣ, είναι οι παρακάτω και κοστίζουν (οι τιμές είναι χωρίς ΦΠΑ) στην περιφέρεια και κατ' επέκταση στον έλληνα φορολογούμενο:
- Δημιουργία Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας (λογότυπο, σλόγκαν, μότο κ.λπ.): 138.842,98 ευρώ
- Δημιουργία και παραγωγή προωθητικού υλικού (τουριστικό έντυπο, γενικό έντυπο περιφέρειας, θεματικά έντυπα με τα νησιά, αφίσες, post cards, λεύκωμα, usb sticks, press kits δημοσιογράφων κ.λπ.): 694.214,88 ευρώ.
- Δημιουργία και διαχείριση ηλεκτρονικού περιεχομένου (κατασκευή διαδικτυακής πύλης, υποστήριξη και φιλοξενία της, web banners, smartphones applications, «κανάλι» στο YouTube, facebook, twitter, flickr, istagram, printerest, δώρα για διαγωνισμούς στα «social media» κ.λπ.): 1.943.802 ευρώ.
- Καταχωρήσεις σε ελληνικά και ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Internet campaign - banners, Τύπος εξωτερικού, 1.450 σποτ στο «Travel Channel»): 1.735.537 ευρώ.
- Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού (84 τηλεοπτικά σποτ σε έξι γλώσσες, 10.000 CD ROM/DVD κ.λπ.): 694.215 ευρώ.
- Προσκλήσεις δημοσιογράφων, επαγγελματιών του Τουρισμού και συγκρότηση «Δικτύου Φίλων της Περιφέρειας» (συγγραφή δελτίων Τύπου, κειμένων στα ΜΜΕ, προσκλήσεις ξένων δημοσιογράφων «Φίλων της Περιφέρειας», προβολή της συμμετοχής της περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις, media monitoring και ηλεκτρονική έρευνα ικανοποίησης δημοσιογράφων και tours operators, ενημέρωση και ανάπτυξη «σχέσεων» με τουριστικά πρακτορεία και αποστολή ενημερωτικού υλικού, media training, crisis manual, radian 6 κ.λπ.): 347,107 ευρώ.
- Οργάνωση συμμετοχής της Περιφέρειας Αττικής σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό και στο εσωτερικό (branding περιπτέρου, ενοικίαση χώρου, έξοδα εκθέσεων, έξοδα διοργανωτή, διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου, δημιουργικά υλικά κ.λπ.): 1.041.322,31.
- Σε αυτά προστίθεται και η Κατάρτιση και Επικαιροποίηση του ΟΠΕΕΣ: 347,107,44 ευρώ.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΑΝΑ ΥΠΟΕΡΓΟ, ΕΔΩ.
Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη Πράξη, η τουριστική προβολή της Αττικής, εντάχθηκε στο Ε.Π. «Αττική 2007-2013» με την 4006/9.7.2009 απόφαση του γενικού γραμματέα Περιφέρειας Αττικής, με τελικό δικαιούχο τη Διεύθυνση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής και προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ. Το, δε, πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015 έχοντας κύριο στόχο την προβολή της Περιφέρειας σε διεθνές επίπεδο, «ως εξαιρετικού τουριστικού brand» και την ανάδειξη των θετικών στοιχείων των περιοχών που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής (π.χ.. Αθήνα, νησιά Αργοσαρωνικού, Πειραιάς κ.λπ.).* H aftodioikisi.gr προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ τη δημιουργία των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, την εκπαίδευση των υπαλλήλων της περιφέρειας για τη λειτουργία τους αλλά και την επικαιροποίηση του Μaster Plan και με κάτω από 10.000 ευρώ τη σχεδιάση και κατασκευή site τουριστικής προβολής της Αττικής, τη φιλοξενία του και το logo τουριστικής προβολής.
** Το προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 3498/2006, σύμφωνα με το οποίο προγράμματα και γενικά ενέργειες που αφορούν στην τουριστική προβολή και διαφήμιση της χώρας ή περιοχών αυτής στο εσωτερικό και εξωτερικό, τα οποία καταρτίζονται ή υλοποιούνται από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικά του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανεξάρτητα από την πηγή της χρηματοδότησης, πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου. Πριν, όμως, από αυτό, σύμφωνα με την 15566/23.11.2011 εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, θα πρέπει να έχουν το «ΟΚ» από το περιφερειακό ή δημοτικό συμβούλιο.
** Το προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 3498/2006, σύμφωνα με το οποίο προγράμματα και γενικά ενέργειες που αφορούν στην τουριστική προβολή και διαφήμιση της χώρας ή περιοχών αυτής στο εσωτερικό και εξωτερικό, τα οποία καταρτίζονται ή υλοποιούνται από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικά του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανεξάρτητα από την πηγή της χρηματοδότησης, πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου. Πριν, όμως, από αυτό, σύμφωνα με την 15566/23.11.2011 εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, θα πρέπει να έχουν το «ΟΚ» από το περιφερειακό ή δημοτικό συμβούλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου