Εταιρείες «ψαρεύουν» ανυποψίαστους με κουίζ στο Διαδίκτυο ή στην ΤV και τους «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς των κινητών
Διαστάσεις φαινομένου αρκετά επιζήμιου για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας έχει αποκτήσει το θέμα των SΜS υψηλής χρέωσης, τα οποία «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς με αρκετά ευρώ. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι στο τελευταίο εξάμηνο έχουν γίνει περισσότερες από 1.300 καταγγελίες στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σύμφωνα με τον προϊστάμενό της κ. Μ.Σφακιανάκη, και άλλες τόσες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), είναι εύκολο να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια «μπίζνα» εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ενθυλακώνουν εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Οι δύο ανεξάρτητες Αρχές βρίσκονται ήδη σε στενή συνεργασία προκειμένου να βρεθεί λύση και να επιβληθούν πρόστιμα σε βάρος των εταιρειών.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν παραπλανητικό τρόπο για να «παγιδεύσουν» ανυποψίαστους «σέρφερ» του Διαδικτύου ή ακόμη και τηλεθεατές. Ο τρόπος είναι απλός: καθώς ο χρήστης βρίσκεται σε κάποια ιστοσελίδα του Ιnternet διαβάζει είτε σε κάποιον ειδικό χώρο είτε σε κάποιο «παράθυρο» που ανοίγει ένα μήνυμα του τύπου «Πόσο είναι το ΙQ σου;», «Πόσο θα ζήσεις;», « Πόσο σε αγαπάει ο/η σύντροφός σου;», «Κάνε το κουίζ και κέρδισε μια Πόρσε» κτλ.
Ο χρήστης, είτε από απλή περιέργεια είτε από ενδιαφέρον, κάνει το τεστ. Στη συνέχεια, σε άλλο πεδίο τού ζητείται να συμπληρώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου ώστε να του σταλούν τα αποτελέσματα του τεστ με SΜS. Σε περίπτωση που πληκτρολογήσει τον αριθμό και πατήσει ΟΚ, αυτομάτως εγγράφεται συνδρομητής στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία μπορεί με μια χρέωση ανά SΜS να του στέλνει περιεχόμενο, όπως wallpapers, ringtones, παιχνίδια κτλ. Η υπηρεσία αυτή λει τουργεί με μηνιαία συνδρομή την οποία ο χρήστης του κινητού την πληρώνει μέσω τριών-τεσσάρων SΜS υψηλής χρέωσης (1,68 ευρώ, περίπου, συν ΦΠΑ ανά μήνυμα) και στη συνέχεια χρεώνεται για ό,τι περιεχόμενο θελήσει να αγοράσει.
Συνδρομητές που «παγιδεύονται» πληρώνουν την πρώτη συνδρομή στον επόμενο λογαριασμό, αλλά μόλις τον δουν καταλαβαίνουν το λάθος τους και αποφασίζουν να διακόψουν την εγγραφή τους. Τότε, αφού ύστερα από πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο εντοπίσουν το τηλέφωνο της εταιρείας, έρχονται αντιμέτωποι με μηνύματα αυτόματου τηλεφωνητή που τους προτρέπει να στείλουν email. Ωσπου να σταλεί και να παραληφθεί το μήνυμα και ώσπου να σταματήσουν τα εισερχόμενα SΜS, περνάει αρκετός χρόνος, σε όφελος βέβαια των εταιρειών οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι «φαντάσματα» αφού πέραν μιας διεύθυνσης e-mail και ενός σταθερού τηλεφωνικού αριθμού δεν υπάρχει άλλο στοιχείο για αυτές.
Εκτός από το Διαδίκτυο, ακόμη ένας τρόπος είναι μέσω τηλεόρασης, όπου εκεί ο θεατής προτρέπεται να στείλει ένα SΜS προς έναν πενταψήφιο αριθμό τύπου 54ΧΧΧ. Από εκεί και μετά η συνέχεια είναι γνωστή.
Διαστάσεις φαινομένου αρκετά επιζήμιου για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας έχει αποκτήσει το θέμα των SΜS υψηλής χρέωσης, τα οποία «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς με αρκετά ευρώ. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι στο τελευταίο εξάμηνο έχουν γίνει περισσότερες από 1.300 καταγγελίες στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σύμφωνα με τον προϊστάμενό της κ. Μ.Σφακιανάκη, και άλλες τόσες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), είναι εύκολο να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια «μπίζνα» εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ενθυλακώνουν εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Οι δύο ανεξάρτητες Αρχές βρίσκονται ήδη σε στενή συνεργασία προκειμένου να βρεθεί λύση και να επιβληθούν πρόστιμα σε βάρος των εταιρειών.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν παραπλανητικό τρόπο για να «παγιδεύσουν» ανυποψίαστους «σέρφερ» του Διαδικτύου ή ακόμη και τηλεθεατές. Ο τρόπος είναι απλός: καθώς ο χρήστης βρίσκεται σε κάποια ιστοσελίδα του Ιnternet διαβάζει είτε σε κάποιον ειδικό χώρο είτε σε κάποιο «παράθυρο» που ανοίγει ένα μήνυμα του τύπου «Πόσο είναι το ΙQ σου;», «Πόσο θα ζήσεις;», « Πόσο σε αγαπάει ο/η σύντροφός σου;», «Κάνε το κουίζ και κέρδισε μια Πόρσε» κτλ.
Ο χρήστης, είτε από απλή περιέργεια είτε από ενδιαφέρον, κάνει το τεστ. Στη συνέχεια, σε άλλο πεδίο τού ζητείται να συμπληρώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου ώστε να του σταλούν τα αποτελέσματα του τεστ με SΜS. Σε περίπτωση που πληκτρολογήσει τον αριθμό και πατήσει ΟΚ, αυτομάτως εγγράφεται συνδρομητής στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία μπορεί με μια χρέωση ανά SΜS να του στέλνει περιεχόμενο, όπως wallpapers, ringtones, παιχνίδια κτλ. Η υπηρεσία αυτή λει τουργεί με μηνιαία συνδρομή την οποία ο χρήστης του κινητού την πληρώνει μέσω τριών-τεσσάρων SΜS υψηλής χρέωσης (1,68 ευρώ, περίπου, συν ΦΠΑ ανά μήνυμα) και στη συνέχεια χρεώνεται για ό,τι περιεχόμενο θελήσει να αγοράσει.
Συνδρομητές που «παγιδεύονται» πληρώνουν την πρώτη συνδρομή στον επόμενο λογαριασμό, αλλά μόλις τον δουν καταλαβαίνουν το λάθος τους και αποφασίζουν να διακόψουν την εγγραφή τους. Τότε, αφού ύστερα από πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο εντοπίσουν το τηλέφωνο της εταιρείας, έρχονται αντιμέτωποι με μηνύματα αυτόματου τηλεφωνητή που τους προτρέπει να στείλουν email. Ωσπου να σταλεί και να παραληφθεί το μήνυμα και ώσπου να σταματήσουν τα εισερχόμενα SΜS, περνάει αρκετός χρόνος, σε όφελος βέβαια των εταιρειών οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι «φαντάσματα» αφού πέραν μιας διεύθυνσης e-mail και ενός σταθερού τηλεφωνικού αριθμού δεν υπάρχει άλλο στοιχείο για αυτές.
Εκτός από το Διαδίκτυο, ακόμη ένας τρόπος είναι μέσω τηλεόρασης, όπου εκεί ο θεατής προτρέπεται να στείλει ένα SΜS προς έναν πενταψήφιο αριθμό τύπου 54ΧΧΧ. Από εκεί και μετά η συνέχεια είναι γνωστή.
Ο χρήστης, είτε από απλή περιέργεια είτε από ενδιαφέρον, κάνει το τεστ. Στη συνέχεια, σε άλλο πεδίο τού ζητείται να συμπληρώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου ώστε να του σταλούν τα αποτελέσματα του τεστ με SΜS. Σε περίπτωση που πληκτρολογήσει τον αριθμό και πατήσει ΟΚ, αυτομάτως εγγράφεται συνδρομητής στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία μπορεί με μια χρέωση ανά SΜS να του στέλνει περιεχόμενο, όπως wallpapers, ringtones, παιχνίδια κτλ. Η υπηρεσία αυτή λει τουργεί με μηνιαία συνδρομή την οποία ο χρήστης του κινητού την πληρώνει μέσω τριών-τεσσάρων SΜS υψηλής χρέωσης (1,68 ευρώ, περίπου, συν ΦΠΑ ανά μήνυμα) και στη συνέχεια χρεώνεται για ό,τι περιεχόμενο θελήσει να αγοράσει.
Συνδρομητές που «παγιδεύονται» πληρώνουν την πρώτη συνδρομή στον επόμενο λογαριασμό, αλλά μόλις τον δουν καταλαβαίνουν το λάθος τους και αποφασίζουν να διακόψουν την εγγραφή τους. Τότε, αφού ύστερα από πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο εντοπίσουν το τηλέφωνο της εταιρείας, έρχονται αντιμέτωποι με μηνύματα αυτόματου τηλεφωνητή που τους προτρέπει να στείλουν email. Ωσπου να σταλεί και να παραληφθεί το μήνυμα και ώσπου να σταματήσουν τα εισερχόμενα SΜS, περνάει αρκετός χρόνος, σε όφελος βέβαια των εταιρειών οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι «φαντάσματα» αφού πέραν μιας διεύθυνσης e-mail και ενός σταθερού τηλεφωνικού αριθμού δεν υπάρχει άλλο στοιχείο για αυτές.
Εκτός από το Διαδίκτυο, ακόμη ένας τρόπος είναι μέσω τηλεόρασης, όπου εκεί ο θεατής προτρέπεται να στείλει ένα SΜS προς έναν πενταψήφιο αριθμό τύπου 54ΧΧΧ. Από εκεί και μετά η συνέχεια είναι γνωστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου