Σελίδες

Τετάρτη 6 Μαΐου 2009

Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΝΑ ΤΗΣ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ
ΔΥΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΕΡΦΙΑ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ

http://marianaonice.blogspot.com/
Δεν εχει πιά τόπο για άλλους νεκρούς αδέρφια
δεν εχει που να σταθεί η λύπη να πλέξει τα μαλιά της
όλη την μέρα οι σκοτωμένοι λοιάζωνται ανάσκελα στον ήλιο
που να τραβηξεις ........σε φωναζει ο αδερφός σου......
οχι αλλο άιμα μεταξύ μας αδέρφια

Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άλλες ερμηνείες: Γιώργος Νταλάρας


Με τόσα φύλλα σου γνέφει ο ήλιος καλημέρα
με τόσα φλάμπουρα λάμπει, λάμπει ο ουρανός
και τούτοι μέσ' τα σίδερα και κείνοι μεσ' το χώμα.

Σώπα όπου να 'ναι θα σημάνουν οι καμπάνες.

Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας.
αδερφια οχι αλλο μίσος

Κάτω απ' το χώμα μες στα σταυρωμένα χέρια τους
κρατάνε τις καμπάνας το σχοινί,
προσμένουνε την ώρα, προσμένουν να σημάνουν την ανάσταση
τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας
δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει

Σώπα όπου να 'ναι θα σημάνουν οι καμπάνες
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άλλες ερμηνείες: Γιώργος Νταλάρας
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ και μυρσίνη συ δοξαστική μη παρακαλώ σας μη λησμονάτε τη χώρα μου! Αετόμορφα έχει τα ψηλά βουνά στα ηφαίστεια κλήματα σειρά και τα σπίτια πιο λευκά στου γλαυκού το γειτόνεμα! Τα πικρά μου χέρια με τον κεραυνό τα γυρίζω πίσω απ' τον καιρό τους παλιούς μου φίλους καλώ με φοβέρες και μ' αίματα!
μη παρακαλώ σας μη λησμονάτε τη χώρα μου!

6 σχόλια:

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Πολύ όμορφο τραγούδι , ξέρεις οτι είμαι απο τη γενειά του Πολυτεχνίου;οτι ακούγαμε κρυφά τέτοια τραγούδια πίνοντας βερμουτάκι και καθισμένοι στο πάτωμα ενός φοιτητικού δωματίου;οτι έχω συλληφθεί και ευτυχώς την ..σκαπουλάρησα!!! Να πω ωραίες αναμνήσεις μα δεν θα πω ποτέ ωραίες εποχές.Πάντα θα υπάρχουν αγωνιστές..δεν ξέρω γιατί τα όσα είδα απο τότε μέχρι τώρα έκαναν τον επαναστάτη μέσα μου να ..ξεθωριάσει..ίσως μαζί με τα νειάτα μας φεύγει το όραμα και έρχεται η ..βόλεψη να πω..η ανοχή ..η παράδοση σε άλλους...Καληνύχτα φίλε μου, σε θαυμάζω που παλεύεις για όλα , συχώρα την αδυναμία μου να σε ακολουθήσω...

rain είπε...

Μαζί σου
Μαζί της..

Aνεμος είπε...

ολοι ειμαστε αγωνιστες ολοι μας μεσα μας λεμε ειμαστε αδερφια
αυτoς ο τοπος ειναι δικος τους και δικο μας

marianaonice είπε...

Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας!!!!!!!!!!
ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!!
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕΕΕ!!!!!

Laplace είπε...

ειμαστε μαζι της
ΤΕΛΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ!
καλο βραδυ

BUTTERFLY είπε...

Καλημερα! Σου ειχα στειλει και μεηλ...τι ακριβως συμβαινει;