Σελίδες

Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΔΕΝ ΜΠΛΟΦΑΡΟΥΜΕ

ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΠΩΣ ΣΤΟ http://www.un.org/members/list.shtml ΟΠΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΕΙΝΑΙ

The former Yugoslav Republic of Macedonia (8 April 1993)


ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΝΕ ΑΛΛΑ ΣΒΗΝΟΥΝ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΛΛΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΑΣ......

ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΜΠΛΟΓΚΕΡΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΣ ΤΟΥΣ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΛΙΓΑ ΑΠΛΥΤΑ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΑΠΟ ΤΟ Το ΒΗΜΑ, 22/07/2007 ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΑΙ

Σήμερα στην εγχώρια αγορά κυριαρχούν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις: η ολλανδική Αθηναϊκή Ζυθοποιία ελέγχει το 82% και η βρετανική Scottish & Newcastle ελέγχει το 11% της αγοράς, αφήνοντας ψίχουλα για τους μικρούς εισαγωγείς και παραγωγούς. Ακόμη και στην υπό ανάπτυξη αλβανική αγορά παράγονται τέσσερις τοπικές μπίρες, ενώ στη Βουλγαρία οι τοπικές μπίρες είναι 18. Για να μη μιλήσει κανείς για την Αγγλία και τη Γερμανία όπου οι εθνικές μπίρες είναι 800 και 1.400 αντίστοιχα.

Η ολλανδική εταιρεία, που παράγει - εκτός των άλλων - την μπίρα Heineken, δέχθηκε προσφάτως ένα ισχυρό ράπισμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η τελευταία απεφάνθη ότι η βιομηχανία μπίρας πρέπει να καταβάλει ποσό 219 εκατομμυρίων ευρώ για νόθευση του ανταγωνισμού. Ενδιαφέρον είναι ένα ακόμη γεγονός: προ τριετίας η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Γαλλίας επέβαλε στην ολλανδική εταιρεία Heineken και στη βρετανική Scottish & Newcastle συγκεκριμένες οικονομικές και εμπορικές ποινές για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού της αγοράς. Προσφάτως ήλθε και το μεγάλο πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Την ακριβότερη μπίρα σε όλη την Ευρώπη πίνουμε στην Ελλάδα. Οι συνθήκες μονοπωλίου που επικρατούν στην αγορά του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, την οποία ελέγχει κατά 82% η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, δεν επιτρέπουν ούτε να έρθουν νέες μάρκες και ποιότητες μπίρας στη χώρα μας αλλά ούτε και να αναπτυχθούν νέες επιχειρήσεις που επί ματαίω προσπάθησαν τα τελευταία χρόνια να εισαγάγουν ή να παραγάγουν νέες μπίρες.

Σύμφωνα με στοιχεία αυτής της εβδομάδας στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Albert Heign της Ολλανδίας η φιάλη Heineken (0,5) πωλείται 62 λεπτά όταν στα ράφια των ελληνικών σουπερμάρκετ διατίθεται στην τιμή των 99 λεπτών(!!!).

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΟΛΛΑΝΔΟΥΣπου παράγει και εισάγει τις μπίρες Amstel, Heineken, Αλφα, Fischer, Furstenbrau, Marathon, Shandy Rock και Zorbas και έχει μερίδιο αγορά 82%.

Η αμιγώς ελληνικών συμφερόντων Ζυθοποιία Μακεδονίας - Θράκης παράγει την μπίρα Βεργίνα και ελέγχει το 3% της αγοράς.
ΑΣ ΠΙΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΟ ΦΕΛΕΚΙ ΜΟΥ ΕΛΕΟΣΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΤΟ ΒΗΜΑ

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν θέλει να έχει αντίπαλο. Και αν αντιδράσεις, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να σε σβήσουν από τον χάρτη. Δεν σέβονται τον ανταγωνισμό».

* Τα όπλα σωφρονισμού

Ποια είναι όμως τα όπλα για τους απείθαρχους συνεργάτες της;

Πρώτον, κόβει την πίστωση. Συνήθως δίνει μια πίστωση ενός μήνα, ενώ σε κάποιους καλούς συνεργάτες η συγκεκριμένη πίστωση φθάνει ως και τους τρεις μήνες. «Η πάγια τακτική ήταν να μας δίνεται μια ικανοποιητική πίστωση για 10 συρόμενα φορτία με 28 παλέτες» λέει ο κ. Τασιούλης. Και προσθέτει: «Σήμερα όλα αυτά έχουν κοπεί. Με ετήσιο τζίρο της τάξεως του ενός εκατομμυρίου ευρώ, στις πρώτες τέσσερις χιλιάδες ευρώ χρέος ζητούν να εξοφλήσω αλλιώς δεν μου παραδίδουν εμπόρευμα».

Δεύτερον, δεν ανανεώνουν τα ληγμένα προϊόντα. Κατά πάγια τακτική των εταιρειών, όταν ένα προϊόν δεν «τραβιέται» - με αποτέλεσμα να λήγει στο ψυγείο ή στην αποθήκη του χονδρεμπόρου -, η εταιρεία το ανανεώνει με καινούργιο. «Αυτή τη στιγμή έχω χίλια κιβώτια με ληγμένη μπίρα Αλφα και δεν μου τα ανανεώνουν» σημειώνει, προσθέτοντας «ο μόνος τρόπος είναι να τους κυνηγήσω κι εγώ αξιώνοντας αποζημιώσεις, βασιζόμενος κυρίως στο γεγονός ότι στο παρελθόν δέχονταν τις επιστροφές».

* Η μάχη των... ψυγείων

Υπάρχουν σημεία πώλησης όπου είναι αδύνατον να τοποθετηθούν δύο ψυγεία. Ο λόγος για τα ψυγεία που βλέπουμε σε περίπτερα και ψιλικατζίδικα της γειτονιάς, όπου διατίθενται μπίρες, αναψυκτικά και νερά. Για να προστατευθεί ο ανταγωνισμός ο νομοθέτης έχει επιβάλει την εκχώρηση ποσοστού 30% του ψυγείου - που έχει τοποθετήσει η άλφα εταιρεία - σε προϊόντα των ανταγωνιστών της. Τη διάταξη αυτή οι ισχυροί του κλάδου την αγνοούν. Οι συνεργάτες τους χονδρέμποροι λένε στους εξαρτημένους μικροπωλητές: «Αν θες να συνεχίσουμε τη συνεργασία, πάψε να τοποθετείς στο ψυγείο μου προϊόντα άλλων εταιρειών αλλιώς θα σου πάρω το ψυγείο».

OΛΛΑΝΔΟΙ ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΟ ΣΙΤΕ ΣΑΣ ΒΓΑΛΤΕ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ...ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ..........

OXI ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ ΤΥΡΙΑ ΜΠΥΡΕΣ ΤΟΥΛΙΠΕΣ ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΡΑΚΛΗΔΕΣ ΚΑΙ ΟΛΛΑΝΔΕΖΕΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΛΕΩ ΚΑΜΑΚΙΑ...........

ΤΑ ΠΕΡΙ ΟΛΛΑΝΔΙΚΗΣ ΜΠΥΡΑΣ ΜΥΘΟΣ........

ΑΝ ΞΕΡΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΛΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑ ΤΗΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ

8 σχόλια:

Lorelei Am Rhein είπε...

Καλό απόγευμα!

Eva F. είπε...

Καλό σου απόγευμα.....
Να είσαι καλά.

Aνεμος είπε...

kκαλώς σας απόγευμα

iremi.dynami είπε...

Nα σου πω την αλήθεια, πιο πολύ με πειράζει η μονοπωλιακή στάση, παρά το τι κάνουν με το όνομα "Macedonia", που στο κάτω κάτω πολυεθνική είναι, τι περιμένεις;
Γενικά, είναι και θέμα πολιτικής και διπλωματίας, και γενικότερων διεθνών σχέσεων, άρα λεπτό, ευαίσθητο και δύσκολο. Βάλε ότι η Ευρώπη είναι μια ήπειρος που είχε άπειρους πολέμους στο εσωτερικό τους, μετά το Β' Παγκόσμιο είπαν να μονοιάσουν, αλλά και πάλι δεν έχει ενιαία ταυτότητα σαν ένωση ή κάτι αντίστοιχο. Και από την άλλη έχεις π.χ. την πρώην Γιουγκοσλαβία, όπου παρενέβησαν οι Αμερικανοί, και τώρα τα Σκόπια, που λένε μπαρούφες και τις συζητάμε κιόλας (άκου μειονότητα!).
Πιθανότατα να βοηθάει το να υπάρχει κοινωνική υποστήριξη στο θέμα, αλλά είναι σύνθετο το θέμα.

Aνεμος είπε...

μεγάλο μονοπώλιο ιρεμη δύναμη έγραψα σχετικά κατέχουν το 82%της αγοράς

Ανώνυμος είπε...

Ψάχνω να βρω πως αποκαλεί η θυγατρική της Heineken στη χώρα μας τα Σκόπια και δεν βρίσκω το site τους. Τι έγινε το εξαφάνισαν για να μην αναγκαστούν να αφαιρέσουν το 'Μακεδονία';

Aνεμος είπε...

η θυγατρική δεν έχει σχόλια ούτε χώρες

Ανώνυμος είπε...

Στο http://heineken.com δεν παρουσιάζονται τα Σκόπια στον κατάλογο χωρών ενώ στο http://heinekeninternational.com/contactus.aspx παρουσιάζονται ως ΠΓΔΜ.