Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Τα Media Markt πουλάνε μεταχειρισμένα laptops για καινούρια??


Γράφει η Kat Vonda Η αδερφή μου αγόρασε πρόσφατα (Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011) από τα Media Markt Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Λεωφ. Ποσειδώνος 3α, Πυλαία, κοντά στο νοσοκομείο του Αγίου Παύλου ) ένα laptop Dell το οποίο στοίχιζε 900 ευρώ και για το οποίο ισχυρίστηκαν ότι έχει επεξεργαστή i7. Η τιμή ενός επεξεργαστή i7 είναι 300 ευρώ το λιγότερο σήμερα. Αν σκεφτούμε ότι το συγκεκριμένο laptop είναι τουλάχιστον περσινό μοντέλο, η τιμή του συγκεκριμένου επεξεργαστή ανεβαίνει κατακόρυφα, άρα δεν θα μπορούσε ένα καινούριο Dell laptop με i7 επεξεργαστή να στοιχίζει μόνο 900 ευρώ. Δηλαδή, πουλάνε stock εμπόρευμα για καινούριο. Ας το παραβλέψουμε αυτό όμως, αφού δεν μας φταίει κανείς για την άγνοια που έχουμε στη τεχνολογία. Το μείζον θέμα όμως ήτανε το εξής, ότι το συγκεκριμένο laptop που πούλησαν τα Media Markt στην αδερφή μου, ήτανε μεταχειρισμένο και όχι καινούριο. Πως το καταλάβαμε; Αρχικά είχε μικρές γρατσουνιές μπροστά στο mouse-pad, επίσης υπήρχανε αρχεία από τραγούδια και βίντεο του προηγούμενου ιδιοκτήτη, ο οποίος λέγεται Κούλις. Το μηχάνημα είχε το όνομα του ιδιοκτήτη του και ένα δικό του ερασιτεχνικό βίντεο στο οποίο τραγουδούσε ο ίδιος.

Στη συνέχεια, μέσα στο laptop υπήρχανε προγράμματα εξειδικευμένα που δεν τα περιέχουν τα καινούρια laptop. Τέλος, όσον αφορά το λειτουργικό σύστημα, αυτό ήτανε κατεστραμμένο και υπήρχαν προγράμματα που δεν τα έτρεχε. Εν ολίγοις, το μηχάνημα χρειαζότανε format. Δεν έχω ξαναδεί καινούριο laptop να χρειάζεται format.
Δεν φτάνει λοιπόν όλη η κοροϊδία, αλλά ισχυρίζονταν οι υπεύθυνοι του πολυκαταστήματος και μάλιστα με μεγάλο θράσος ότι το laptop δεν ήτανε μεταχειρισμένο. Αν είναι έτσι, τότε γιατί επιστρέψανε άμεσα τα χρήματα του προϊόντος πίσω; Πάντως η αδερφή μου τους παραδέχεται γιατί είχανε απάντηση για όλα. Λέγανε ότι δεν είναι μεταχειρισμένο, ή ότι έγινε μπέρδεμα στην αποθήκη, ή ότι το laptop αυτό το είχανε στείλει στην Dell για να το φτιάξουν και η Dell μπερδεύτηκε και το έστειλε πίσω πακεταρισμένο μαζί με τα καινούρια κ.α. Α ρε μηνύσεις που έπρεπε να πέσουν… Την ίδια μέρα που επιστρέψαμε το Dell laptop στο Media Markt, μιλήσαμε με έναν επιχειρηματία και φίλο ο οποίος παρακολουθεί την αγορά και την εξέλιξη της τεχνολογίας των υπολογιστών. Μάθαμε λοιπόν ότι οι εταιρείες δεν παράγουν καινούρια προϊόντα, άρα τα πολυκαταστήματα, όπως το Media Markt, προσπαθούν να πουλήσουν το stock εμπόρευμά τους ως καινούριο. Προσοχή στα πολυκαταστήματα λοιπόν, διότι αυτά απευθύνονται στις μάζες και δεν τους ενδιαφέρει αν το μηχάνημα που θα σου πουλήσουν θα “ζήσει” ένα ή πέντε χρόνια, αλλά να το πουλήσουν για να πάρουν το bonus τους οι πωλητές. Επίσης οι πωλητές δεν εξειδικεύονται στα προϊόντα που πουλάνε, αλλά σε τεχνικές πώλησης.

 
http://enomenoiblogers.blogspot.com

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλό είναι κάθε δημοσίευση τέτοιου είδους να γίνεται επώνυμα για να έιναι δυνατό στον καθένα να διακρίνει την προέλευση, την αλήθεια και την όποια σκοπιμότητα μπορεί να εξυπηρετεί ο γράφων. Να ενημερώσω αρχικά τον αποστολέα του κειμένου ότι κάνει λάθος σε μερικά σημεία.

1. Οι κατασκευαστές σε καμία περίπτωση δεν έχουν σταματήσει να παράγουν προϊόντα. (Χρησιμοποιείται σαν επιχείρημα από πολλούς μικροεμπόρους - Κυρίως από αυτούς με μπλοκαρισμένες πιστωτικές γραμμές (=αδυναμία εισαγωγής νέων προϊόντων) για να προωθήσουν τις δικές τους πωλήσεις σε παλιό stock).

2. Ο κάθε έμπορος, μικρός ή μεγάλος μπορεί να επιλέξει να πουλήσει σε όποια τιμή θέλει, ακόμα και με ζημιά. Το ότι το laptop κόστιζε 900€, δεν αποκαλύπτει πιο είναι το κόστος του, αφού σε μια διαφημηστική καμπάνια ένα κατάστημα μπορεί να επιλέξει να μπει μέσα αρκετά ευρώ για να προωθήσει κάποιο προϊόν. Επίσης καταστήματα τέτοιου μεγέθους έχουν τη δύναμη να πάρουν πολύ καλύτερες τιμές από το μικρό μαγαζί που μπορεί να απορροφήσει ένα μικρό κλάσμα της ποσότητας.

3. Η επιστροφή χρημάτων δεν έγινε για λόγους ενοχής. Είναι δικαίωμα κάθε τελικού καταναλωτή (κατοχυρωμένο νομικά) να διεκδικήσει τα χρήματά του πίσω εντός 14 ημερών, αν δε μείνει ικανοποιημένος από ένα προϊόν. Απλά η συγκεκριμένη αλυσίδα το εφαρμόζει, αντίθετα πιθανώς με άλλα εμπορικά καταστήματα όπου επικρατεί η λογική "μετα την απομάκρυνση εκ του ταμείου....".

4.Το ότι δεν ενημερώθηκε ο καταναλωτής για το ότι το προϊόν έχει χρησιμοποιηθεί μοιάζει περίεργο, μιας και προφανώς η σφραγίδα της συσκευασίας σε αυτή την περίπτωση θα έλειπε ή θα ήταν παραβιασμένη, πράγμα που φαίνεται ξεκάθαρα με το που θα πιάσει κάποιος το προϊόν στα χέρια του.

Το ερώτημα που δημιουργείται είναι λοιπόν ποιον ή ποιους προσπαθεί να εξυπηρετήσει ο γράφων και για ποιο σκοπό. (Προφανώς δυσφήμηση ανταγωνισμού).

Προσοχή λοιπόν γιατί τέτοιες περιπτώσεις διώκωνται ποινικά.